Jakie probiotyki dodaje się do mleka?

O cennych właściwościach mleka nie trzeba zbyt wiele mówić. Chyba każdy wie, jak wiele dostarcza wartości odżywczych. Zdaje się, że szczególną rolę odgrywają probiotyki.

Czym są probiotyki?

Najprościej mówiąc, probiotyki to żywe kultury bakterii, które mają korzystny wpływ na układ pokarmowy każdego człowieka. Mowa tu dokładniej o mikroflorze jelitowej. Lactobacillus, czyli bakterie kwasu mlekowego, mogą być szczególnie cenne przy tzw. zespole przeciekających jelit. Wynika to z faktu, że ich regularne spożywanie powoduje uszczelnianie się ściany jelit. Dzięki temu wszelkie szkodliwe substancje nie przedostają się do krwiobiegu. Warto również wspomnieć, że Lactobacillus mają pozytywny wpływ na układ odpornościowy, a także na gospodarkę hormonalną.

Źródłem baterii kwasu mlekowego jest oczywiście dobre, czyste mleko. Znajdziemy je również we wszelkich jego fermentowanych przetworach, np. w jogurcie, maślance czy kefirze. Oprócz tego są składnikiem kiszonej kapusty i ogórków, kwasu buraczanego oraz chlebowego. Jak widać, są to powszechne produkty, które są dostępne w niemal każdym sklepie spożywczym.

Kiedy należy spożywać naturalna probiotyki z produktów mlecznych?

Należy zaznaczyć, że tego rodzaju wyroby warto spożywać regularnie. Zawierają one bowiem nie tylko wspomniane wcześniej probiotyki, ale także szereg innych, równie cennych składników. To swoista ochrona przed infekcjami oraz przeziębieniami, dlatego zaleca się, aby zwiększyć spożycie kefirów, jogurtów, maślanek i kiszonek w okresie jesienno-zimowym. Warto sięgać po nie szczególnie w okresie antybiotykoterapii, gdy mikroflora jelitowa jest narażona na wyjałowienie. Naturalne probiotyki pozwolą zapobiec negatywnym skutkom długotrwałego lub częstego przyjmowania antybiotyku.

Wróć do bloga